piątek, 3 maja 2019

Co czytałam w kwietniu?


Dziś mam dla Was kolejne dwie książkowe propozycje od Wydawnictwa Albatros.  Dość ciężkie tytuły, trudne tematy. Pierwszy tytuł, powoduje u mnie smutek i złość. Dawno nie spotkałam się z książką, która tak....rozdarła moje serce. Mowa o książce "Czerń i Purpura" Wojciecha Dudka. Fakt, że napisana jest na faktach sprawił, że jeszcze głębiej utkwiła mi w pamięci.  Historia obozów koncentracyjnych była mi oczywiście znana, jednak książka tak dogłębnie i w szczegółach opisuje ten temat, że mam dreszcze na samą myśl o tym tytule. Opowieść o miłości młodego esesmana do żydowskiej więźniarki wydawała mi się wręcz irracjonalna, bo gdzie w tym piekle miejsce na jakiekolwiek uczucie? A jednak ta historia miała miejsce naprawdę. Nie wiem jak mam ją opisać, aby nie napisać za mało, za dużo, aby nie użyć złych słów. Temat jest smutny, bolesny, ujmujący. Nie ma tu mowy o wielkiej, romantycznej miłości. Nie.
Franz Weimert jest członkiem Hitlerjugend, który ochotniczo zapisuje się do SS. Milena jest żydówką i córką szanowanego prawnika, jednak w okresie wojny i nazizmu trafia do obozu koncentracyjnego w Auchwitz. Zmuszana jest do katorżniczej pracy, jednak za wszelką cenę próbuje przeżyć. Młody esesman natomiast, wierzy w zbrodniczą ideologię nazistowską i jest zdolny do zbrodni i zabójstwa drugiego człowieka (a nawet swojego przyjaciela), a z drugiej strony kocha Milenę, miłością czystą, zdolną do najwyższej ofiary i czyniącą dobro. Miłość przejawia się tutaj w darowaniu ciepłych butów, przekazaniu czekolady czy leków. Nie ma między nimi rozmowy, a tylko rzucane pod stopy Mileny kartki, np. z miłosnym wyznaniem. Największa bliskość tych dwojga, to dotknięcie rąk, dosłownie na sekundę. Czy Milena przeżyje i czy możliwe jest ich wspólne życie poza obozem? O tym dowiecie się z książki. Jestem smutna, jestem przerażona....że to ludzie ludziom zgotowali ten los.  



"Tak Cię straciłam", to kolejny tytuł który wciągnął mnie już od pierwszych stron. Susan po trzech latach spędzonych w zakładzie psychiatrycznym wychodzi na wolność. Jaki był powód jej zamknięcia? Susan zamordowała swojego synka....(tak, też nie mieści mi się to w głowie...) Zmienia swoją tożsamość i od teraz jest Emmą. Pragnie z całych sił rozpocząć swoje życie na nowo. 

Nie pamięta wydarzeń z przeszłości i nie wie, czy faktycznie syna zabiła. 
Kiedy zaczyna się powoli zadomawiać w nowym miejscu dostaje tajemniczą przesyłkę ze zdjęciem małego chłopca. Czy to może być jej syn? Następujące później zdarzenia tylko mieszają jej w głowie. Kto bawi się z nią w okrutną grę? Może ona sama to sobie robi?
Triller, który czyta się błyskawicznie, gdyż koniecznie chcesz poznać co będzie działo się dalej. Napięcie, co chwilę pojawiające się nowe fakty, zdarzenia od których dostawałam ciarek i głód poznania prawdy - tymi cechami odznacza się historia stworzona przez autora. Zdecydowanie Wam polecam :)

pozdrawiam,
Joanna 




18 komentarzy:

  1. Qyglada na to, ze ksiazka w moim stylu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O Tak Cię straciłam czytam już na kolejnym blogu i mnie ciekawi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tę drugą na pewno przeczytam, jestem ogromnie ciekawa jak potoczą się losy głównej bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na książkę "Tak Cię straciłam" mam wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. CzYtalam. Opis tej książki i zdecydowanie bym ją przeczytała :) jak mi brakuje czasu na czytanie! Mam takie zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem przed Czernią i Purpurą. Ale zabieram się za nią dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam am "Tak Cie Straciłam" i jak narazie tak książka jest u mnie na podium ❤️ muszę przeczytać "czerń i purpura"

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie chyba są w tym momencie dla mnie za ciężkie :(

    OdpowiedzUsuń
  9. na pierwszą książkę już czekam, a ta druga też mnie w sumie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle słyszałam o tej ostatniej książcę, że koniecznie muszę ją zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po twoim krótkim opisie mam dużą chęć na przeczytanie książki "Tak cię straciłam"

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas zastanawiam się nad przeczytaniem "Tak cię straciłam"

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe pozycja ;) Mam nadzieje, ze kiedyś trafią i w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Obie te książki chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja mam w planach Tak cię straciłam - kocham książki w takim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zarówno tematyka jednej i drugiej książki jest bardzo ciekawa. Zapisze sobie tytuły i chętnie poczytam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa książka, ale ja za bardzo takich nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja ostatnio nie mam czasu na książki i ubolewam nad tym ♥️

    OdpowiedzUsuń

"W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których Google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres IP i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane Google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować." Wchodząc na mojego bloga akceptujesz te zasady oraz Politykę Prywatności Google.

Copyright © 2016 Oszczędnie.Modnie.Z klasą. , Blogger