wtorek, 16 kwietnia 2019

ZUPEŁNIE NORMALNA RODZINA | RECENZJA KSIĄŻKI


Po raz pierwszy miałam zaszczyt czytać egzemplarz recenzyjny książki. Propozycja od Wydawnictwa Znak była zatem dla mnie bardzo dużym wyróżnieniem. Bo przecież miałam okazję jako jedna z pierwszych osób w Polsce, przeczytać książkę pierwsza. Zatem gdy tylko kurier zapukał do moich drzwi, z wypiekami na twarzy zabrałam się do czytania. Dziś z przyjemnością recenzuję Wam tytuł "Zupełnie normalna rodzina" autorstwa M.T. Advardsson`a. 

Pierwsza myśl jaka mi się nasunęła to: nie oceniaj książki po okładce! Bo tak naprawdę okładka nie mówi nam nic, lecz krótki opis wystarczy aby zaintrygować czytelnika. 

"Idealna rodzina jest największym kłamstwem"...
Adam, wraz z żoną Urliką oraz dziewiętnastoletnią córką Stellą, wiodą spokojne życie w niewielkim Lund. On - pastor, ona - prawniczka, szanowani wśród lokalnej społeczności. Swój wolny czas poświęcają na rozwój, kulturę i sport. Ich córka pracuje w znanej sieciówce, aby udać się w końcu na wymarzone wakacje do Azji.  A być może to tylko pozory "normalnej rodziny"? 
Ich świat przewraca się do góry nogami, gdy ich córka zostaje aresztowana i podejrzana o zabójstwo młodego mężczyzny. Ich ułożona, grzeczna Stella, którą starali się wychować jak najlepiej, czasem narzucając swoje przekonania i priorytety. To przecież niemożliwe aby była skłonna zabić. Przecież to ciągle ich mała, niewinna córeczka. Zaczyna się walka o jej niewinność, a na jaw po kolei wychodzą fakty, ukrywane przez każdego z członków rodziny. Czy prawniczka oraz pastor są w stanie skłamać w imię dobra córki? Czy to nie burzy ich hierarchii wartości? Książka podzielona jest na trzy części, gdzie każdy opowiada swoją perspektywę - Adam, Stella oraz Urlika. Oczywiście pojawia się kilka innych postaci, jak np. przyjaciółka Stelli oraz jej rodzice. Ich postaci przeplatają się wzajemnie, a historia każdego z bohaterów łączy się w jedną całość, prowadząc do rozwiązania zagadki. 

Książka w sposób idealny pokazuje, jak głębokie są więzy rodzinne, oraz jak rodzice potrafią poświęcić się dla dobra swoich dzieci. Jakie ważne fakty urywa Adam? Co wie Urlika? I najważniejsze pytanie - czy Stella faktycznie zabiła? Książka pokazuje, że nikt nie jest idealny, a każda rodzina kryje swoje małe i większe tajemnice. Ja nie mogłam doczekać się zakończenia i pochłaniałam w każdej wolnej chwili kolejna stronę tej zawiej historii. Polecam Wam zdecydowanie, gdyż fabuła wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Lubię i polecam! 

A Ty, ile byś poświęcił w imię swojej rodziny? 


A od 17 kwietnia możecie ją przeczytać i Wy! Nadeszła premiera! 

pozdrawiam,
Joanna 

15 komentarzy:

  1. Jestem absolutną fanką takich powieści, ostatnio wręcz czytam same książki w takim klimacie. Zdecydowanie wpisuję na listę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki, może gdy znajdę chwilę to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś czuję że to książka dla mnie ❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka zapowiada się bardzo ciekawie. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie intrygujące książki, których akcja wciąga już na starcie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak przeczytałam tytuł książki to przeszedł mnie dreszcz :) Wiedziałam, że to nie będzie coś prostego! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zaciekawić. Lubię tego typu klimaty..

    OdpowiedzUsuń
  8. O tej książce jeszcze nie słyszałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodam ją na listę książek do przeczytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, że chętnie bym po nią sięgnęła!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie książki, które wciągają człowieka od samego początku. Cieżko się od nich oderwać , a i nocka jest nie raz zarwana. Ale warto jest :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem ciekawa tej książki, zatem rozejrzę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam już kilka recenzji tej książki i szalenie mnie ona kusi!

    OdpowiedzUsuń
  14. Opis brzmi bardzo zachęcająco, chętnie przeczytam, jak uporam się ze swoim stosem książek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj muszę poinformować moją przyjaciółkę o tej książce, kocha takie :)

    OdpowiedzUsuń

"W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których Google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres IP i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane Google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować." Wchodząc na mojego bloga akceptujesz te zasady oraz Politykę Prywatności Google.

Copyright © 2016 Oszczędnie.Modnie.Z klasą. , Blogger