środa, 25 lipca 2018

Z cyklu czytanie nie boli: książkowe propozycje na lipiec!

 
Hejo, heeeej! ;p
Czytałam ostatnio trochę, a co! ;p Pokazuje Wam zatem kolejne dwie książkowe propozycje warte uwagi i przede wszystkim - przeczytania! Przyznam że czytanie jest dla mnie najlepszą formą relaksu. Uspokaja, przenosi w inną rzeczywistość. Czasu mam wciąż za mało ale obiecałam sobie że na książkę znajdę chociaż pół godzinki dziennie :) Jak zawsze czekam w komentarzu na Wasze propozycje, wszystkie sobie zapisuje, sortuje, "obczajam" w internecie ;) Moja lista liczy już ok 50 propozycji i stale się powiększa!

Ian McEwan - Dziecko w czasie

Wciągnęła mnie już od pierwszych stron i nawet nie wiem kiedy ją przeczytałam. Zwykły dzień, codzienna rutyna....nagle, w mgnieniu oka, ginie 3-letnia córeczka głównego bohatera. Potrafisz sobie to wyobrazić? Ja nie... 
W książce opisany jest dramat i ból po stracie dziecka, z jakim zmagają się rodzice. Wzbudziła we mnie wiele współczucia. Bo jak pogodzić się ze stratą? Czy dziecko nie żyje, czy może jego los jest inny? Ta propozycja jest niezwykle emocjonalna, pełna smutku i żalu. Nie jest to "lekka"książka, którą możecie poczytać sobie dla chwili relaksu. Daje do myślenia i zmusza do głębokich refleksji. Czytałam ją z ogromnym zainteresowaniem. Jedyne co mnie w niej drażniło to niepotrzebne wątki polityczne oraz niekiedy zbędne wątki poboczne. Są to natomiast drobnostki i zdecydowanie polecam tą pozycję. 

Ilość stron: 220
Wydawnictwo Albatros
  


Simon Toyne - chłopiec który widział 

Oooooo....no to jest dopiero mega propozycja...."lekko" mrożąca krew w żyłach ;) Zaczyna się od...morderstwa starego krawca, torturowanego przed śmiercią...o matko! Wnuczka krawca wie, że śmierć dziadka jest ostrzeżeniem, a jej syn widzi więcej...Chłopiec posiada niezwykły dar, ponieważ wie kiedy ktoś kłamie a kto nie, widzi ludzkie emocje za pomocą kolorów. Oboje wiedzą że znajdują się w niebezpieczeństwie, a zabójca nie spocznie, póki nie dokończy swojego dzieła. Zaczyna się ucieczka przed złem i szaleńcza podróż. Ich życie zmieni się już na zawsze. Trochę zawiłe, prawda? ;)  Tak jest też cała książka, ponieważ mówi również o obozach koncentracyjnych, zabójstwie, chorobie psychicznej. Wszystkie wątki przeplatają się i na końcu łączą w jedną całość. Nie mogłam się od niej oderwać, chociaż czasem pojawiała się gęsia skórka ;p Polecam czytać w dzień, nie wieczorem i nie w samotności ;p 

Ilość stron: 544
Wydawnictwo Albatros 




26 komentarzy:

  1. Faktycznie bardzo fajne propozycje przedstawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnia książka mnie zaciekawiła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie zainteresowała ta ostatnia pozycja i na oewpe będę szukać jej w księgarni ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziecko w czasie czytałam w oryginale i bardzo mi się podobała, chociaż też drażniły mnie te polityczne wstawki. Bardzo lubię Mc Ewana i dużo fajnych filmów powstało na podstawie jego książek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę o dziecku w czasie burzy czytałam i była super. Jednak drugiej pozycji z chęcią się przyjrzę! :)

    http://aleksandra-jakuta.blogspot.com/2018/07/fresh-start.html

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam czytać książki :) ostatnio jestem jednym wielkim molem książkowym :D zapiszę sobie te propozycje :) chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety mało mam czasu na czytanie :/ Ale tak mnie nimi zaciekawiłaś,że muszę przeczytać! Pozdrawiam :)
    https://patrycjakoziol55.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. Korci mnie ta książka "Chłopiec który widział".

    OdpowiedzUsuń
  9. czytam mnostwo książek, a jakoś ani jednej ani drugiej nie czytałam jescze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadna z wymienionych książek nie jest mi bliska, ale o chłopcu który widział bym przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż zachciało mi się poczytać ❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham wątki kryminalne i jeśli widzę że kogoś zamordowano, wiem że to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki się naprawdę fajnie zapowiadają,sama jestem wielkim książkowym maniakiem! Szczerze ci polecam „Za zamkniętymi drzwiami”,bardzo wciąga.

    Zapraszam do siebie,jeśli tylko masz ochotę,dopiero zaczynam : http://pieceofgood.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ta pierwsza książka, musi dawać dużo do myślenia, sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta pierwsza książka wydaje się świetna ❤

    OdpowiedzUsuń
  16. "Dziecko w czasie" mam dopiero w planach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsze dwie pozycje mocno trafiają w moje gusta! Muszę zdobyć je do swojej kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  18. Musze się w końcu zabrać za to czytanie, bo lista książek coraz dłuższa 😁❤️

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zaciekawiła mnie pierwsza pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o pierwszej, ale nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytanie nie boli za to bark czasu na czytanie bardzo :P Oczywiście zawsze go znajdę ale patrząc na to ile książek chcę przeczytać to jest go za mało. Ba, życie za krótkie :P A tu kolejne nawet całkiem ciekawie zapowiadające się pozycje. Zwłaszcza chłopca, który widział chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  22. "Chłopiec który widział" znajduje się na mojej liście "do przeczytania". Jednak na początku sierpnia sięgnę po klasykę czyli "Buszujący w zbożu" którą bardzo polecam!
    mvrysia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawe propozycje. Zaciekawily mnie. Szczególnie ta druga. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Obie wydają się być równie interesujące :) Na pewno dodam je do swojej listy czytelniczej :)

    OdpowiedzUsuń
  25. nie nadązam za twoim tempem czytania hehe ale caly czas polecasz naprawdw dobre ksiązki :)

    OdpowiedzUsuń

"W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których Google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres IP i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane Google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować." Wchodząc na mojego bloga akceptujesz te zasady oraz Politykę Prywatności Google.

Copyright © 2016 Oszczędnie.Modnie.Z klasą. , Blogger